Alla inlägg under september 2007

Av Tessan - 30 september 2007 20:57

Allt prat om hur "dagens mamma" ska vara så mkt press och måsten ! inte så konstigt att allt fler inte hinner me sina ungar ja menar idag ska en mamma ha en kariär,ta hand om sej själv (leva sunt) , ta hand om hushållet , ta hand om ungarna och bla bla man kan fan länga på den där listan hur länge som helst..

De som då ja får upp i mitt lilla huvud e hur fan ska man hinna me allt de där ja menar dygnet har ju bara trots allt 24 timmar även fast ja själv önskar att den va dubbelt så långt satt ja skulle hinna me de jag igentligen skulle vilja hinna me...Och ja tycker det redan e för kort nu hur kommer det att bli sen ? hur kommer de gå? kan man plugga o ha en bebis samtidigt va tycker samhället om de ? va tycker egentligen folk om unga mammor? Har vi mer press på oss än äldre mammor runt 30 ? Då blir följdfrågan vad e de som säger att en äldre mamma blir en bättre mamma ? alla har ju en viss syn på hur en bra mamma ska vara , vilken ålder hon ska vara i, hur länge man ska ha varit tillsammans me killen, man ska oxå ha ett välbetalt arbete , en stadig ekonomi o lägenhet/hus ...


Visst vilken tjej vill inte ha en liten bebis, hur gulligt e de inte egentligen ? jag tycker inte att man ska stirra sej blind på åldern utan vad har tjejen för nått inannför pannbenet jag menar vad har hon och erbjuda en bebis? då menar ja inte saker utan lite sunt förnuft och lär bebisen allt ,och ger den kärlek...ungar som har allt dom kan tänka sej tror jag e ett täcken på att föräldrarna inte har tid för ungen utan ger dom saker istället för att umgås me dom , då föräldrarna känner mindre skuld för att dom inte har tiden till dom!!!


Jag vet inte men rätta mej om ja har fel ? nån som har någon annan synpunkt?

Av Tessan - 25 september 2007 21:09

Värdelösa program som går nu ett ex: e de här jävla sjukhuset som går på ettan, råkade se de när ja kom hem till min pojkes pappa igår..Hans tant satt o tittade på de , dom filmade iaf en förlossning och ärligt talat vem vill se nått sånt?? jag menar när en tjej ligger o trycker ut en unge från fittan , och skriker lite lagom o två barnmorskor som står o stirrar in o säger i stil me "oj då nu trycker de på" !! de va de jag klarade av o se innan paniken slog till o  ja går där i från ..  Jag ser iaf inget nöje alls i att se på sånt ,får ont i magen av att ens titta eller prata om de...

Ena veckan e de hur lungt som helst o ja känner verkligen att äschh de e lungt vafan alla har eller kommer gå igenom de men andra veckor känner ja bara att ja  inte vill , de e nån spärr o ja sätter alla taggar ut om nån ens påpekar nått om de.. de e verkligen inte så att ja inte vill ha knodden för de vill ja men den ska ju ut oxå de e bara den lilla detaljen som skrämmer skiten ur mej ! känner alla så eller e de bara ja ?  De ja egentligen ville säga va att måste man titta på sånt när en tjej som e på smällen kommer o måste man då kläcka ur sej att " nu får du lite förbereda dej  haha" skit kul hoppade jämnfota inombords så kul va de ( ironiskt sagt)  va fan trode hon!! Alla reagerar olika ja tyckte de va klantit av henne iaf !

Av Tessan - 23 september 2007 20:59

Gick in i min 19v och andra dag idag :) går så otrloligt fort hinner inte ens hajja vad som händer typ veckorna bara springer ifrån mej o ja vill bara sova gu va skönt o sova!! Va hos barnmorskan i fredas o fick höra hjärt ljuden pulsen va på 140 vilket brukar betyda en liten flicka men vi vet inte säkert..Då börjar man genast tänka på namn, men va fan de ska ju va ett bra namn som funkar under hela livet man kan ju inte direkt kalla ungen Knodden hela livet?? nån som kan komma med förslag? Micke o ja har försökt prata kill namn men vi sågar varandras förslag vid knäskålarna han tyckte att David va bra , men uschh de kan den ju inte heta har dåliga minnen från namnet o ja tyckte att Lukas e väl fint men de tyckte inte han... Så ja hoppas tjej namnen går lite bättre :P men än så länge får den heta knodden så länge...

Saknar dej bettina o tycker du ska komma hem snart igen va var det du sa november? eller va de december? kommer inte ihåg !

Bebis ligger o rör på sej hela tiden känns lite anorlunda :P men hellre de en att den ligger helt still o man inte känner nått alls :)

Av Tessan - 12 september 2007 16:00

Har varit så upptagen me att fixa min blogg idag o komma på hur man gör att ja har missat min dagliga runda mellan mina näras bloggar :) speciellt bettinas blogg me tanke på att hon flyttade till irland i början på april, så där måste ja va varje dag satt jag vet att hon mår bra o sen är jag sämst på att mejla o sånt där man vet ju aldrig vad man ska skriva eller så finns det saker som kanske känns onödiga att nämna, men som den andra tycker e kul att veta,...det finns så mkt minnen vid den sjön vi satt ju där nästan varje kväll förra  hösten...jag saknar det så otroligt mkt !..

Av Tessan - 12 september 2007 12:50

Min nya chef e så jävla seg vi har fortfarande inte skrivit några papper, han skyller på de ena o de andra hela tiden..våran lön kom 4 dar för sent och ingen lönespec fick vi heller ! de ändå han har lyckats med är att få alla att vilja sluta o hela butiken ser ut som ett bombnedslag ! Våra två nya ägare har aldrig jobbat i butik så det känns ju jätte kul att jobba med två som egentligen inte har en aning om hur man får en butik att gå runt !! Är så otroligt trött på oseriösa chefer / ägare, känns som den här butiken bara drar till sej sånna e de inte våran förra chef så e de våran nya !!

men ja har bara några månader kvar sen blir ja mamma ledig ska bli så kul :D bebisen kommer 14 februari :D

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards